Jouw koffiebar gewoon thuis
Dolce Gusto

Jouw koffiebar gewoon thuis

 Lekkere koffie is sinds we thuiswerken belangrijker dan ooit. ‘Jouw koffiebar gewoon thuis’ is een communicatiecampagne van Dolce Gusto waar we hier, vanuit &C een creatieve inhaker voor hebben bedacht. De match tussen &C en Dolce Gusto zijn ambitieuze, nuchtere vrouwen die graag lekkere koffie zetten thuis. Niet te moeilijk, maar vooral heel lekker.    

 

Campagne

26 april t/m 7 mei - 2021. 

Advertorial Andc.tv, &C YouTube, &C Instagram, &C Facebook, &C Nieuwsbrief en &C Magazine.

Een goed begin is het halve werk

Speciaal voor Dolce Gusto hebben we een advertorial met YouTube video gecreëerd in de stijl van een video call gesprek. De redactie van &C geeft in deze video call een kijkje in de keuken. Waar je normaal je dag op kantoor begint met een gesprek bij het koffiezetapparaat gebeurt dit nu vanuit huis. Terwijl iedereen een Dolce Gusto koffie zet vertellen ze hoe het weekend was, wat het belang van lekkere koffie na een korte nacht is en er worden juicy onderwerpen aangehaald. In de video drinkt iedereen een ander smaakje Dolce Gusto. Aan de advertorial zat een winactie gekoppeld met een challenge. ‘Deel een foto van je team in thema. Van een chique, casual friday of pyjama meeting met de hashtag: #koffiedate of stuur een foto in via het winformulier. Mensen konden dan kans maken om je hele team te verrassen met een Dolce Gusto 10-uur pakket!’

Overige inzet 

Naast de advertorial met YouTube video is er nog een advertorial geschreven voor in het &C magazine. Daarnaast is er op Andc.tv een leuk recept voor koffie online gekomen en zijn er verschillende Instagram stories, Facebook posts en item in de nieuwsbrief geplaatst ter promotie van de campagne.