Elk kind verdient een goede start
Save the Children

Elk kind verdient een goede start

Eens per jaar lanceert &C de ‘Oh Baby’ Special. Met de special bedienen we vrouwen die zwanger zijn, die net een baby op de wereld hebben gezet, of die voor een klein kindje (tot 4 jaar) zorgen. Vanuit Oh Baby hebben we vrouwen, moeders in de dop (net zwanger, net bevallen, of al met kids) op prikkelende wijze aware gemaakt van de rol en missie van Save the Children en deze op prikkelende wijze geactiveerd om een donatie te doen. 

 

Campagne

30 maart t/m 30 april - 2021. 

Andc.tv, &C Instagram, &C Facebook, &C Nieuwsbrief en &C Magazine.

Campagne insteek

 Veel moeders (en zeker de doelgroep van &C) gaan helemaal los in de fase van de zwangerschap. Het kan niet gek genoeg. Er wordt niet veel meer nagedacht, maar geshopt. De waarde van alle aankopen loopt op en is vaak minimaal 2500 euro. Door een denkbeeldige spiegel voor te houden hebben we op een prikkelende manier laten zien wat je voor slechts €25 euro kunt betekenen voor een zwangere moeder en baby in de landen waar Save the Children actief is. We hebben gezorgd om een donatie vanuit deze content direct toegankelijk maken. Om de donaties nog meer te stimuleren hebben we ook een winactie aan de donaties gekoppeld. Bij een donatie maakte je kans op de allernieuwste kinderwagen.

&C magazine 

Naast de online campagne bestond deze campagne ook uit twee spreads in het magazine. De eerste spread gaat over alle producten die jij en zij nodig hebben. Door het fotograferen van alle producten is het contrast zichtbaar tussen de verschillende moeders. Links: Voor jou en jouw baby, rechts: Voor haar en haar baby. Bij elk product is een omschrijving en prijs vermeld, zo is het verschil tussen de twee nog beter zichtbaar. Naast de fotografie is er een tekst geschreven die uitleg geeft waar dit over en waarom het zo belangrijk is. De tekst draagt ook bij aan het verkrijgen van donaties. De tweede spread staat helemaal in het teken van Save the Children. Wat ze doen, waar en voor wie.

Online

Om de campagne nog meer awareness te geven is er een advertorial geschreven op andc.tv en zijn de verschillende social media kanalen van &C ingezet. Gedurende de vier weken dat de campagne actief was is er een grid post op de &C Instagram pagina geplaatst, zijn er wekelijks drie IG-story’s met swipe-up naar de doneerpagina online gekomen, is er wekelijks een Facebookpost geplaatst met een doorklik naar de donatiepagina en is er wekelijks een actie in de &C nieuwsbrief geweest. Dit alles om awareness te creëren en natuurlijk meer donaties op te halen.