Doe de Kontest
WE Fashion​

Mannenbillen zijn er in alle vormen en maten. In samenwerking met fashionketen WE gingen we op zoek naar de mooist verpakte bil-exemplaren. Chantal Janzen en het Team van Experts zijn op zoek gegaan naar de ‘lekkerste denim-billen van Nederland’. Wie stuurde de beste #bilfie en won de Kontest? 

Briefing
"Ontwikkel een awareness- en activatie-campagne voor het Blue Ridge Denim label voor mannen​​. Laat op een leuke, prikkelende manier het hele aanbod zien – van super stretch en clean slim denim tot summer-wash jeans – en vertel dat er met Blue Ridge voor iedere man een geschikte denim is."  En dat binnen de doelgroep van &C: ambitieuze millennial vrouwen van achttien jaar en ouder...

Oplossing 
Ons uitgangspunt was inzoomen op het ‘probleem’. Over het algemeen worden mannenbillen gezien als lekkere eyecatchers – voor vrouwen en mannen. En mannenbillen zijn er in alle soorten en maten. Om die goed te laten zien, gaat het erom hoe je ze verpakt. En dat is nou net waar het aan schort bij de Nederlandse man. Mannen kijken bij het kopen van een denim naar kleur, lengte, het kruis, de prijs – maar vergeten te kijken hoe die om de billen zit. Voor ons was het reden om op zoek te gaan naar mannen die wel weten hoe het moet. Kortom: wie heeft de lekkerste denim mannenbillen van Nederland?

 Aanmeldingen
Aan de oproep van Chantal Janzen tot het uploaden van een #bilfie, gaven bijna 300 mannen gehoor. Uiteindelijk gingen er tien billen door naar een online stemronde. De jury bestond uit een team van bekende experts:  Chantal Janzen, model en visagist Koen Kardashian, Miss Nederland 2015 Jessie Jazz, MC @Kris Kross Amsterdam Yuki en Blue Ridge denim creator Rudie Arling.

Omnichannel strategie
De socialmediakanalen van &C en WE, andc.tv, &C magazine, WE-winkels en een uitgebreide free publicity-campagne (Evers staat op en RTL Boulevard) zijn ingezet. Waaronder uiteraard ook de tips en tricks video voor het maken van dé perfecte bilfie.

Winnaars
Vier perfect verpakte mannenbillen werden vervolgens tot winnaars verkozen. Zij wonnen een jaar lang gratis Blue Ridge denim en een professionele fotoshoot in het &C magazine.

360-gradencampagne
De campagne vond gefaseerd plaats over 12 weken, van juli t/m september 2017. Van de oproep aan mannen om hun ‘Bilfie’ te uploaden, via de stemrondes, tot en met een live event van &C, waar uit tien finalisten de vier winnaars werden gekozen. 

Resultaten
Bereik op Andc.tv en &C Social media 1.2 miljoen
Weergaven  op Andc.tv en &C Social media 900K
Bereik op kanalen van WE Fashion ca. 300K 
Bereik via influencers ca. 750K
Free publicity Evers Staat Op 1.5 miljoen
RTL Boulevard 300K

Media